fredag 24 september 2010

Ett hyllningstal till....

...min snabbaste kompis, Jossan. I onsdags hade vi ännu en av våra myskvällar, och bättre sätt att spendera en vardagkväll kan jag inte tänka mig. Jossan är den envisaste, mest målmedvetna, drivna, effektiva tjej du kan tänka dig och det har tagit henne till den absoluta toppen inom löpning i Sverige. Jag har haft nöjet att vara med på några tävlingar, och stoltheten vet inga gränser när den lilla kenyanen slår personligt rekord, gång på gång. Jag vet hur mycket träning som ligger bakom, och hur hon pressar sin kropp och hjärna till stordåd på stordåd, all framgång är verkligen resultatet av riktigt hårt arbete. Med ett krävande ”vanligt” arbete och 15-20 mil löpning i veckan, hur mycket tror energi tror ni att ni haft över? Det här är tjejen som ändå lagar näringsriktig och inspirerad mat varje dag, har kvalitetstid med sin man, hinner med att träffa mig åtminstone en gång i veckan, står i kiosken på fotbollsmatcher och gör allt med ett leende och entusiasm. Vilket förslag jag än kommer med, det må vara tjejkvällar på bilhall, temafest med vininnorna eller vandring på Store Mosse, samma entusiasm, och den är smittande.
Så håll ögonen på den här tjejen:
(Dock här i brottaroutfit på sin möhippa, men det här skrattet dyker upp allt som oftast)

Hennes 7e placering i SM för några helger sedan är bara början på en lång och framgångsrik karriär. Var så säker. Hennes vidare framgångar kommer ni kunna följa här, jag har så svårt att låta bli att skryta om henne.
Kommer sakna dig vännen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar