måndag 6 september 2010

Hur hamnade jag här?

Enkelt svar: tack vare Alexandra. Du har under flera år tyckt att jag borde börja blogga, att jag har åsikter och du har vetat att jag gillar att skriva. Dessutom tycker du Resdagboken är hopplöst svårarbetad och omodern :)
Och nu, när mitt Singaporeäventyr är ett faktum, kändes det rätt att blogga för första gången. Tanken är väl framför allt att det ska bli ett sätt att dela min nya vardag med er, att på ett enkelt och opretentiöst sätt kunna visa vad vi hittar på och hur livet ter sig där vid ekvatorn.
Jag vet inte hur ofta jag kommer känna för att skriva, vad jag kommer ha för inriktning, men jag kan tänka mig att det blir en blandning av vardagsskildring, reseskildring, bokrecensioner (för läsa, det ska jag) och reflektioner över en rad sommarpratare (än så länge är det min enda plan, att lyssna på varenda en).

Och äventyret börjar nu, med förberedelser inför avresan.

Kul om ni vill följa med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar