lördag 18 september 2010

Imorgon är en viktig dag....

Jag ser verkligen fram emot det, att vara valförrättare är ett av de roligaste uppdragen jag kan tänka mig. Att få ha en del, om än liten, i den fina och viktiga process som är vår demokrati. Vi vet ju såklart att det inte är en självklarhet i alla länder, men tänker vi verkligen på det så mycket som vi borde? Inte om man ser till valdeltagandet, som borde vara hundraprocentigt.

Imorgon känns det som att det inte bara är ett val mellan rött och blått, även om jag såklart hoppas hoppas hoppas att Fredrik får bli statsminister igen. Det finns något som är större än så, att hålla SD utanför riksdagen. Tyvärr tror jag faktiskt inte att det kommer att lyckas, jag är rädd att vi på måndag har gamla nazister i vår riksdag och det känns helt helt galet. Vad händer med det fina, öppna, mångkulturella land som jag är så stolt över? Nä, nu gäller det att vi röstar mangrant och visar vad vi tycker.

Så nu blir det soffan, en sista kik i valhandledningen och sen en tidig kväll. Imorgon tidig uppstigning och kl 8 börjar vi. 14 timmar senare hoppas jag vi jublar tillsammans på valvakan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar