torsdag 16 september 2010

Fix och trix...

Det är visst inte bara att packa bikini och klänning och flytta... listan över saker som ska göras har blivit rätt lång... började med att försöka säga upp så mycket som möjligt för att inte dras med en massa fasta kostnader. Fasta kostnader går dåligt ihop med ingen inkomst säger gymnasieekonomen i mig... Så bredband, bil, hyra, bye bye. Mest jobb har det varit med huset. Det optimala hade såklart varit att få hyra ut till någon jag känner, som kunde ta huset som det är, men jag känner ingen bostadslös. Vilket kanske egentligen är bra.
Så igår var Helene hos mig och inspekterade, och nu finns huset på Bo i Smålands hemsida. Att göra om ett singelhus till semesterboende för 9 danska skidåkare tar en liten stund. Och en hel del svett. Tisdag kväll tackade jag återigen min lyckliga stjärna för fin vän och fina föräldrar, då det bars tusen kartonger, sängar, tv-apparater och soffor. Men resultatet blev bra, till och med kanske bättre än innan. Iaf har jag hängt i soffan på dess nya plats två kvällar i rad, något jag inte brukar. Kanske iofs har något med tempot i tisdags att göra.
Så nu hoppas jag på danskinvasion och helst då den renliga, skötsamma familjetypen. Vill inte ens tänka på hur mitt hus, min borg kommer se ut om det istället blir ett grabbgäng som kommer.... pust...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar