tisdag 21 september 2010

Så blev det som det inte fick bli...

Usch då, det som inte skulle hända, hände ändå. Jag tror allt har sagts det senaste dygnet om SDs inträde i vår riksdag, och jag kan bara hålla med alla de kritiska och besvikna röster som hörts. Nu hoppas vi bara på en bra regeringslösning och att inte SD kommer kunna ha något inflytande att tala om.

För mig personligen flöt valdagen på väldigt bra, och det var precis lika roligt som det brukar vara. Jag har fina valförättarkollegor, välkomnande och duktiga på att få även förstagångsväljare att känna sig säkra på hur allt ska gå till. För en liten procedur är det allt, och jag tycker det är så viktigt att det ska vara enkelt och roligt att rösta, om man röster för första gången för att man uppnått rätt ålder eller om det är för att man fått sin rösträtt nyss. Vi har ett valsystem att vara stolta över, det är säkert in i minsta detalj och vi kan verkligen vara säkra på att inget fuskande förekommer. Det tar vi för givet, men tänk så många som inte kan lita på sina system. Då hade jag kunnat förstå ett visst soffliggande, men i våra val där varje röst är lika mycket värd? Nä, kommer aldrig att förstå de 18% som inte tog sig till vallokalen. Latmaskar.

1 kommentar:

  1. Jippy jag hittade hit.... kom inte exakt ihåg adressen men lyckades googla fram den.
    Det här blir ännu ett sätt att känna sig nära dig på din resa!!

    Ses imorgon.
    Puss

    SvaraRadera