onsdag 26 januari 2011

Dags för semla

Jag trodde väl knappt det var sant när jag för Nina nämnde det stora hemmafruproblemet att få tag i mandelmassa och hon säger att Imme tagit med sig en mandelkvarn till Singapore. Så stort är mannens matintresse, att han av sina begränsade kilo bagagevikt prioriterar en mandelkvarn. Och inte är det vilken mandelkvarn som helst heller, utan exakt en sån som mamma har, vilken barndomsnostalgi. Så nu är den här hemma och imorgon kväll och på fredag ska det, om allt går som jag och torrjästen tänkt, serveras semlor till hungrande svenskar. Mums.

5 kommentarer:

  1. Jaså, jag trodde jag var ensam om att ha en sån mandelkvarn :) Skämt åsido, den är väl inte utsliten men någon gång emellanåt används den till nötkakaor.
    Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. Häpp!!

    Undras om inte just den där kvarnmodellen tillverkades på Levi Petterssons i Anderstorp en gång i tiden!?
    Säkert någon som kan verifiera detta??

    Kram Grannen

    SvaraRadera
  3. Jo så lär det vara att den är gjord på Levi Petterssons i Anderstorp.=)

    Mvh/Biggan

    SvaraRadera
  4. Än ni verkligen säkra på att det inte är Sveico..

    SvaraRadera
  5. Tvärsäkra på Levi Petersson.

    Biggan

    SvaraRadera