söndag 23 januari 2011

Sista helgen i Singapore...

Helt otroligt, nu har snart fyra månader gått. Jag tänker inte sammanfatta ännu, kanske aldrig, men det är ändå dags att inse att idag går jag in på sista veckan här.

Helgen som gick var riktigt skön och avkopplande, och innefattade mycket av det som är Singapore för mig. O åkte tyvärr iväg på kick-off på Langkawi, men det var inte mycket att göra åt.
Fredagkvällen spenderades med Eva på Dempsey Hill, väldigt trevligt och det slank ner både en skinny pizza och ett glas champagne. Fint med bara tjejsnack :)
Lördagen gjorde jag något jag nästan aldrig gör, konstigt nog. En heldag vid poolen med Daniel och Maria. Är det stressen över att vara lite solbränd när jag kommer hem som gör sig påmind? Antagligen. För ni har väl också märkt att om man inte är solbränd när man kommer från semester verkar det nästan som att det tycks att det måste varit misslyckat. Jag börjar tycka tvärtom, de härligaste semestrarna är de där det helt enkelt är för mycket aktivitet för att hinna ligga och pressa. Men, med gott sällskap var det en mysig dag. Smet in på en eftermiddagsbio, Love and other drugs, som jag kan rekommendera. Börjar som en vanlig romantisk komedi, men blir betydligt tyngre än så en bit in i filmen, och det blev till och med någon tår på slutet. Bra bra.
Det blev indiskt på lördagkvällen, på Banana Leaf Apolo i Little India. Helt osannolikt, men detta är tydligen en restaurang som finns med i alla guideböcker och jag har missat den! Jag som lusläst allt jag kommit över. Tur då att jag ändå kom dit, tack vare Maria och Daniel. Här har vi mumsat i oss det mest från våra bananbladstallrikar. Lägg märke till grabbarna i bakgrunden, som med god aptit åt fiskögon medan vi försökte att inte stirra :)


Söndagen blev alldeles härlig. O tog ett tidigt flyg och kom hem lagom till att jag vaknat till framför lite morgontv. Strosande i Marina Bay, lunch på favoritfiket och spaning på turister som fotas med Merlion. Men, målet för dagen var Raffles, där vi nu snart besökt alla små fina restauranger. O som fyller år på fredag, fick en för tidig present och vi fick njuta av high tea på finaste engelska manér. Högt i tak, harpaspelare, vackert klädda servitörer, traditionellt cake stand, mm, det var vackert.







Helgen avslutades med ytterligare ett biobesök, nu the Tourist. Klart spännande och sevärd. Och Angelina Jolie är ju vacker som få tycker jag.
Har varit en mycket bra helg.

2 kommentarer:

  1. Vill bara tacka för att vi har fått följa ditt liv i Singapore.Har varit små höjdpunkter att få se allt du/ni gjort.
    Hoppas att du kommer trivas även i vintriga Sverige.

    Sköt om dig och välkommen tillbaka! =)

    Mvh/Birger

    SvaraRadera
  2. Njut nu dina sista dagar baby!
    Snart får vi här hemma njuta av dig.
    Can't believe it!!! I will hug you next week!!!

    SvaraRadera