torsdag 27 januari 2011

Hipp hipp hurra

... för O som fyller år idag! Jag får inte säga hur ung han blir, men kan väl ändå säga att han var väldigt noga med att det fortfarande är ett år kvar som.... ja, inte 40-åring. Eftersom jag har det tveksamma omdömet att åka hem på själva födelsedagen, firade vi igår, med Marie, Eva, Maria och Daniel.

O själv gjorde en heroisk insats redan i onsdags kväll:


Denna mandelkvarn. Inte visste jag att det var en mandelkvarn det skulle till för att hela 4 personer skulle kommentera ett inlägg, jippi :)








Och jo, jag och torrjästen kom väl överens och frossandet var ett faktum. Galet så gott det är med semla!

Idag fortsätter semlekalaset, i eftermiddag kommer Nina, Susanne och Karin. Jag förnekar att det är för att säga hejdå eller så. Precis som jag vägrar att packa eller leta upp min flygbiljett. Jag tänker att om jag inte gör de där sakerna så kommer jag inte behöva åka. Strutsbeteende? Jajamen.

Men nä, det är obönhörligen dags. Ikväll sent går mitt flyg och imorgon bitti är jag i Frankfurt, redo för mässa. Tisdag kväll/natt äntrar jag Sjölid igen och onsdag morgon sitter jag i bubblan på väg till Smålandsstenar. Hur kan fyra månader gå så fort?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar